Dunaújváros Alapítóinak Egyesülete

Információ

- Kérdése van a weboldalunkkal kapcsolatban?

- Szeretne tagként csatlakozni hozzánk?

Hívja Tóth Jánosné, Irmát.

Telefon: 25/400-272

Címlap
Látogatás a Parlamentben PDF Nyomtatás E-mail

2016.03.17

Az Országház a választott törvényhozó testület tanácskozó helye. Nos, mi a tanácskozó helyre, az Országházra voltunk kíváncsiak, ezért az Egyesület lelkes tagjai elindultak Budapestre, hogy látogatást tegyenek a parlamentben. Szerencsére az időjárás is kedvezett, ragyogó napsütés kísért bennünket, amikor március 17-én, délelőtt 10:34 órakor elindult velünk a vonat a Déli pályaudvarra.

Jó hangulatban, jó társasággal még a hosszú utazás is hamar letelik, így délben már a Metróval mentünk a Kossuth tér felé.

A szerencse hozzánk szegődött, éppen láttuk az Országház előtti őrségváltást, mielőtt elindultunk volna a látogatóközpont felé. A jeggyel együtt biztosított volt a magyar nyelvű idegenvezetés is. Kis izgalomra adott okot a beléptető kapun való közlekedés, de rövid időn belül már „kapun belül” voltunk, majd megkaptuk a készülékeket, amin keresztül hallgathattuk az idegenvezető előadását.

Mivel tagjaink átlagéletkora bőven a hatvan év felett van, ezért akinek nehezére esett a díszesen aranyozott lépcsőház 110 lépcsőfoka, az lifttel is közlekedhetett az emeletre. A főemeleten a  szobrokkal és színes üvegablakokkal szegélyezett, díszfestéssel gazdagon borított városi folyosóról szép kilátás nyílt a Kossuth térre. Az országházi látogatást a díszlépcsőház megtekintésével kezdtük.

A vörös színű szőnyeggel borított, 96 fokból álló lépcsősor a főbejárattól a kupolacsarnokig vezet. Két nagyobb és egy kisebb falfestmény néztünk meg a főlépcsőház mennyezetén, melyek Lotz Károly festőművész készített. Megcsodáltuk a díszlépcsőházban azt a nyolc darab gránitoszlopot, amelyből összesen 12 darab található a világon, és a lépcsősort szegélyező díszes üvegablakokat, amit Róth Miksa műhelyében készítettek.

A lépcsőt elhagyva a  kupolacsarnokba, a tizenhatszögletű körfolyosóra érkeztünk. Itt nem volt lehetőség a fényképezésre azért, hogy a magyar államiság egyik jelképeit a magyar Szent Koronát, a kardot, a jogart és az országalmát védjék a vakú fényétől. Az itt kiállított korona nem csak a magyar államiság megtestesítője, hanem az azzal való megkoronázást tekintették az új uralkodó felavatásának törvényességét biztosító kritériumok egyikének. Ismét szerencsénk volt, mert itt is lehetőségünk adódott a „honvéd koronaőrök”  őrségváltását megnézni. A kupolacsarnokban körbepillantva tizenhat uralkodó szobrában és címerpajzsában is gyönyörködhettünk. Sajnos a Felsőházi társalgó éppen foglalt volt, így csak kívülről csodálhattuk meg a hatalmas, vöröses árnyalatú szőnyeget, ami nemzetközi ritkaság, hiszen Európa legnagyobb kézi csomózású szőnyege.

Ezt követően a régi felsőházi üléstermet tekintettük meg. A terem tölgyből készült kazettákkal és sűrű aranyozással díszített, ahol az ülések patkó alakban kerültek elhelyezésre. A patkó talpfala mentén magasodik a tölgyfából készült hatalmas elnöki és szónoki emelvény. A mögötte elhelyezkedő főfalon Magyarország uralkodócsaládjainak festett címereit láttuk. Az ülésterem jó akusztikával és többszintes karzattal rendelkezik. A zöld és piros színű asztalokon és padokon 453 képviselői ülhet és szavazhat, az elektromos szavazásra használható gombokkal.

Látogatásunk végén eljutottunk a 2015-ben megnyitott Országgyűlési Múzeumba, ahol több mint fél órát töltöttünk a nézelődéssel.

Látogatásunk végén még tettünk egy sétát az Országház körül.

2016-03-17 Kóbor Etelka

Dunaújváros Alapítóinak Egyesülete, Powered by Joomla!